Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення сільської ради «Про ставки єдиного податку для субєктів господарської діяльності — фізичних осіб у с.Шульгинка»
Даний аналіз регуляторного впливу проекту регуляторного акту розглянутий на виконання вимоги Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» з метою одержання зауважень та пропозицій по вищезазначеному рішенню
Опис проблеми
Єдиний податок – один із значних джерел наповнення доходної частини місцевого бюджету.
Важливість проблеми полягає в тому, що від рівня ставок єдиного податку залежить розвиток підприємництва в місті і показник наповнення місцевого бюджету.
Встановлення ставок єдиного податку не створить перешкод для розвитку підприємницької діяльності, а приведе запропоновані ставки до сьогоднішньої економічної ситуації.
Цілі державного регулювання.
Метою даного регуляторного акта є;
- виконання вимог Закону України “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності”
- дотримання вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» щодо підготовки та затвердження регуляторних актів;
- збільшення надходжень до місцевого бюджету;
- встановлення оптимальних та економічно обґрунтованих розмірів ставок єдиного податку;
- збалансування інтересів фізичних осіб - підприємців, громадян, органів влади;
Альтернативні способи досягнення встановлених цілей.
Альтернативи вирішення проблеми:
- регулювання вищезазначеної проблеми на державному рівні;
- прийняття рішення про перегляд діючих ставок;
Оцінюючи зазначені альтернативи необхідно відмітити:
- перша альтернатива – вирішення проблеми з її допомогою на даний час неможливо, через те що чинне законодавство не регламентує детально механізм встановлення ставок єдиного податку для фізичних осіб - підприємців.
- друга альтернатива, яку пропонується прийняти, через те що в цьому випадку досягти мети можливо в коротший строк, з меншими витратами, з урахуванням особливостей роботи міської ради та ситуації, яка склалася.
Механізми та заходи, які пропонується застосувати для розв'язання проблеми.
1. Встановлення розміру ставок єдиного податку для субєктів господарської діяльності — фізичних осіб відповідно до ЗУ”Про внесення змін до податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності”;
2. Охоплення ставками єдиного податку ширшого кола фізичних осіб — підприємців.
Очікувані результати від прийняття регуляторного акта.
Для визначення очікуваних результатів від прийняття даного регуляторного акта застосуємо метод аналізу вигод і витрат.
Враховуємо інтереси наступних цільових груп:
- місцева влада;
- фізичні особи - підприємці;
- громадяни;
Таблиця вигод та витрат.
Сфера впливу
|
Вигоди
|
Витрати
|
Місцева влада
|
1. Збільшення надходження до місцевого бюджету та пенсійного фонду2. Стимулювання розвитку підприємництва.3. Встановлення економічно обґрунтованих ставок єдиного податку
|
Процедура розробки регуляторного акту
|
Суб’єкти підприємницької діяльності-фізичні особи
|
1. Диференціація ставок2. Прозорість дій місцевих органів влади.3. Стимулювання розвитку підприємництва.
|
Додаткові витрати у вигляді сплати нових розмірів ставок єдиного податку
|
Громадяни
|
1. Збільшення витрат на соціальну сферу. (освіта, медицина)2. Зростання доходів населення міста.
|
Відсутні
|
Обґрунтування терміну дії запропонованого регуляторного акту.
Термін дії запропонованого регуляторного акту необмежений, з можливістю внесення до нього змін у разі зміни чинного законодавства чи в інших випадках.
Показники результативності акта.
1. Кількість фізичних осіб - підприємців, що знаходяться на спрощеній системі оподаткування.
2. Сума надходжень до місцевого бюджету від сплати єдиного податку фізичних
осіб - підприємців.
Заходи, за допомогою яких здійснюється відстеження результативності
регуляторного акта.
Для відстеження результативності регуляторного акту здійснюється базове та повторне відстеження. Базове відстеження здійснюється не пізніше ніж через 6 місяців з дня набрання чинності регуляторним актом. Враховуючи те, що для визначення значень показників результативності регуляторного акту використовуються виключно статистичні дані, повторне відстеження здійснюватиметься через рік з дня набрання ним чинності.
Зауваження і пропозиції від фізичних і юридичних осіб приймаються до постійно діючої комісії з питань економіки, фінансів та бюджету, протягом місяця з дня оприлюднення проекту регуляторного акта в письмовому вигляді:
- с.Шульгинка вул.Театральна,1д, Шульгинська сільська рада. Тел. 9-72-33
Сільський голова О.А.Полєно
|